Powered by Smartsupp

Kampaň Revma výzva zabodovala mezi odborníky

25. srpna 2016

Praha, 17. 6. 2016 – Hned dvě ocenění odborníků získal společný projekt neziskových organizací Revma Liga v ČR a Ústavu lékového průvodce v rámci 11. ročníku České ceny za public relations. Revma výzva obsadila stříbrnou příčku mezi nejlepšími komunikačními projekty v kategorii Farmacie a zdravotnický sektor a bronzové místo v kategorii Státní správa, veřejný a neziskový sektor. Kampaň připravila agentura Medica Healthworld. Slavnostní vyhlášení proběhlo 15. června 2016 v City Tower v Praze. Celkem bylo za rok 2015 přihlášeno 113 projektů.

Je to pro nás obrovský úspěch! Ocenění patří všem, kteří se na kampani podíleli,“ říká předsedkyně Revma Ligy v ČR Edita Müllerová. „Revmatoidní artritida je závažné onemocnění a rozhodně nejde o jednoduché komunikační téma. Jsme rádi, že se nám podařilo přilákat zájem odborníků a veřejnosti. Určitě budeme v aktivitách pokračovat i v tomto roce, kdy si navíc připomínáme 25 let od založení Revma Ligy,“ dodává Müllerová.

Kampaň Revma výzva odstartovala v září loňského roku. Hlavním cílem bylo přiblížit laické veřejnosti problémy pacientů s revmatoidní artritidou a zároveň upozornit na mezeru v dostupnosti moderní léčby pro revmatiky, kterým není hrazena biologická léčba ve střední závažnosti onemocnění. Kampaň podpořilo také Ministerstvo zdravotnictví a odborným garantem se stala Česká revmatologická společnost.

Tváří kampaně je herec Jakub Žáček z Divadla Na zábradlí. Ten oslovil své herecké kolegy, aby si vyzkoušeli běžné denní úkony ve speciálních rukavicích, které simulují ztuhlost a omezenou hybnost kloubů – typický příznak revmatoidní artritidy. Hozenou rukavici zvedlo pět dobrovolníků: Jana Plodková, Iva Pazderková, Jiří Vyorálek, Petr Čtvrtníček a Dana Drábová. Kampaň podpořila také kapela Tata Bojs. Vznikla série videí na sociálních sítích, která symbolicky zobrazují jejich snahu poprat se s nemocí. Součástí kampaně byla také tisková konference, články v médiích nebo benefiční divadelní představení pro Revma Ligu.

Pomocí kampaně chceme nejen upozornit na problémy lidí s revmatoidní artritidou, ale také apelovat na potřebu včasné léčby této chronické nemoci a zlepšení dostupnosti biologické léčby pro české pacienty. Proto jsme část projektu, vedle laické kampaně, zacílili také na odbornou veřejnost,“ doplňuje ředitelka Ústavu lékového průvodce Ivana Plechatá. „Jedním z důležitých výstupů Revma výzvy je mimo jiné souhrn doporučení pro biologickou léčbu revmatoidní artritidy z pohledu pacientů, který vznikl ve spolupráci s pacientskou organizací a  Českou revmatologickou společností,“ dodala Plechatá.

Česká cena za PR je významná oborová soutěž, která každoročně oceňuje nejlepší tuzemské komunikační projekty. Letos bylo přihlášeno 113 kampaní. Ty hodnotila porota složená ze 70 odborníků v rámci 22 kategorií. Do užšího výběru postoupilo vždy pět nejlepších projektů z každé kategorie. Revma výzva uspěla mezi porotci ve třech kategoriích: Farmacie a zdravotnický sektor, Státní správa, veřejný a neziskový sektor, Akce a události. Přehled kompletních výsledků: http://www.cenapr.cz/11/

 

Projekt Revma výzva podporuje Ministerstvo zdravotnictví ČR, společnost Pfizer ČR a společnost AbbVie. Odborným garantem je Česká revmatologická společnost. Více informací najdete na www.revmavyzva.cz

Kontakt: Mgr. Jana Běhalová, jana.behalova@mhw.cz, +420 734 875 400